iran header pattern
logo

نشست مشترک ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و هیئت مدیره محترم صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان

در تاریخ 1402/08/24 جلسه ای با حضور آقای دکترمحمدی رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان، آقای مهندس باختر معاون محترم برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان و رئیس هیئت مدیره صندوق استان ، اعضاء محترم هیئت مدیره و مدیر عامل محترم صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و سرکار خانم قاسمی مدیر عامل محترم صندوق زنان استان  در خصوص موضوعات مرتبط با تجهیز منابع صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان تشکیل گردید .

در این جلسه آقای مهندس باختر رئیس محترم هیئت مدیره   به سرمایه فعلی صندوق استان اشاره کردند و  میزان سرمایه فعلی صندوق استان را باتوجه به نرخ تورم کشور، جوابگوی نیازهای بخش ندانستند . ایشان در ادامه به فعالیتهای اثر بخش صندوق استان در خصوص حمایت از کشت قراردادی و زنجیره های ارزش بخش و همچنین قرارداد مشارکتی بااتحادیه دامداران استان جهت واردات گوشت منجمد گوسفندی در سال مالی جاری اشاره و در پایان ابراز امیدواری کردند که باتخصیص اعتبار از محل بودجه سال 1402 کشور ، و همچنین سالهای آتی و نیز آمادگی  کامل تشکلهای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری ، افزایش سرمایه صندوق استان که موجبات حفظ ارزش سرمایه و افزایش توان خدمات صندوق را در پی خواهد داشت  محقق گردد.

 در ادامه مدیر عامل و اعضاء محترم هیئت مدیره صندوق استان در رابطه با مسائل صندوق و تشکلهای سهامدار  مطالبی را مطرح کردند و در پایان خواستار تداوم تخصیص اعتبارات ماده 31 استانی به صندوق استان شدند.

آقای دکتر محمدي رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریرزی استان با اشاره به مشكلات استان كردستان در حوزه اشتغال ، تورم و سرانه درآمد پائين بيان داشت : كشاورزي به عنوان يكي از بزرگترين ظرفيت هاي استان با توجه به وجود منابع مناسب آبي و خاكي خدادادي مي تواند كردستان را به يكي از بزرگترين قطب هاي توليدات كشاورزي كشور تبديل نمايد كه در اين ميان ايجاد زنجيره هاي ارزش و توليد علاوه بر جلوگيري از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده ، زمينه ساز توسعه كردستان در تمامي ابعاد خواهد شد. ایشان  در خصوص تأمین اعتبار از محل اعتبارات استانی سال 1402 برای تأمین سهم دولت در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ، و زنان روستایی استان کردستان در راستای حمایت بیشتر از زنجیره های ارزش و همچنین کشت قراردادی محصولات کشاورزی قول مساعد دادند .

آقای دکتر محمدی در پایان بیاناتشان   ابراز اميدواري كردند كه با همراهي صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزي استان شاهد اجراي برنامه ها و سياست هاي دولت در جهت استفاده بهينه از منابع طبيعي موجود و كمك به توسعه استان كردستان باشيم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *